چگونه برای اجازه اقامت آلمان اقدام کنیم؟

مراحل درخواست اجازه اقامت آلمان به شرح زیر است.

آدرس آلمانی خود را ثبت کنید

چه در طی 90 روز اول و چه از کشور وطن خود از آلمان متقاضی شوید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آدرس جدید آلمانی خود را با مسئولان ثبت کنید. آلمان این شرط را دارد و شما باید آن را عملی کنید تا واجد شرایط اجازه اقامت شوید.

اگر آدرس خود را ثبت نکنید ، می توانید جریمه شوید و ممکن است مجوز شما رد شود. پس از تکمیل این نیاز ، گواهی دریافت خواهید کرد که می توانید به اسناد خود ضمیمه کنید.

بیمه درمانی و حساب بانکی

اگر قبلاً در آلمان بیمه درمانی دریافت نکرده اید ، قبل از درخواست اجازه اقامت باید این کار را انجام دهید. آلمان ملزم به بیمه شدن شما است و بندرت بیمه نامه های خارجی را می پذیرید. بنابراین خود را از یک شرکت آلمانی مطلع کنید.

علاوه بر این ، برای اثبات ثبات مالی ، ممکن است بخواهید یک حساب بانکی آلمانی باز کنید و وجوه خود را در آنجا انتقال دهید. شما می توانید صورتهای بانکی مالی دریافت کرده و آنها را به سایر اسناد خود پیوست کنید ، تا ثابت کنید که می توانید از خود و خانواده خود حمایت کنید.

فرم درخواست را پر کنید و قرار ملاقات تعیین کنید.

می توانید از اداره مهاجرت محلی خود استفاده کنید ، جایی که می توانید بروید و یک فرم درخواست تهیه کنید. علاوه بر دریافت فرم درخواست ، می توانید یک قرار ملاقات نیز تعیین کنید. هرچه زودتر قرار ملاقات خود را تعیین کنید ، بهتر است. دفاتر مهاجرت در آلمان همیشه شلوغ هستند و زمان انتظار طولانی است ، بنابراین شما نیز ممکن است به زودی قرار ملاقات کنید تا از گذشت بیش از 90 روز خودداری کنید.

در قرار ملاقات خود شرکت کنید

در روز تعیین وقت خود ، سعی کنید هرچه زودتر به آنجا بروید. به احتمال زیاد حتی اگر قرار ملاقات شما زمان مشخصی داشته باشد ، باید صبر کنید. اطمینان حاصل کنید که پرونده سند خود را با خود دارید و چیزی را از دست نمی دهید.

وقتی نوبت شما تمام شد ، حدود 10 دقیقه مصاحبه خواهید داشت. افسر پرونده پرونده شما را بررسی می کند و اگر همه چیز خوب باشد ، شما به خانه فرستاده می شوید تا منتظر پردازش باشید. اگر هیچ مدرکی را از دست ندهید ، باید قرار دیگری را تعیین کرده و موارد اضافی را نیز بیاورید.

درخواست اجازه اقامت شما حدود دو تا سه هفته نیاز به رسیدگی دارد و پس از آن پاسخی دریافت خواهید کرد. اگر مجوز خود را بدست آورید ، به مدت زمانی که به شما اعطا می شود اجازه اقامت در آلمان را دارید. اگر محروم شوید ، ممکن است دلایل این اتفاق را بررسی کنید و دفعه دیگر سعی کنید برنامه خود را بهبود بخشید.

منبع : کیمیا سپنتا

Published by sepanta1399

https://kimiasepanta.com/%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started